Třídní schůzky v základní škole - úterý 25. 4. 2023 od 16:00 hodin.
Milé děti,
doufáme, že jste prožily krásné Velikonoce. Tento týden se budeme věnovat dopravním prostředkům a dopravní výchově.
Dokážete vyjmenovat dopravní prostředky, které jezdí po silnici?
Co jezdí po kolejích?
Vzpomenete si na co nejvíce dopravních prostředků, které létají?
Které dopravní prostředky plují po vodě?
Nezapomínejte, že součástí dopravy jsou i chodci a pasažéři v dopravních prostředcích. Zopakujte si s rodiči zásady bezpečného chování při chůzi po silnici, jízdě na odrážedle či na kole i v automobilu nebo v autobuse.
https://www.dopravnivychova.cz/
https://www.ibesip.cz/Tematicke-stranky/Dopravni-vychova-deti
Každý den zde najdete nové úkoly. Budeme rády, pokud nám vaše práce pošlete. Hezký týden přejí paní učitelky Jana a Petra.
O mravenečkovi bez helmy (13.42 kB)
Vyrobte si semafor. Jak a z čeho? Návod záměrně nedáváme, protože jistě přijdete na množství způsobů a materiálů pro výrobu semaforu. Necháme se překvapit, pošlete nám fotografie vašeho semaforu.
Semafor
Co máš dělat na červenou,
když se kolem auta ženou?
Na chodníku klidně stát,
v jízdní dráhu nevbíhat.
Co znamená tahle změna,
když je žlutá rozsvícená?
Připrav se a pozor dej,
Čekej, nikam nespěchej.
A když svítí zelená,
Co to děti znamená?
Malí jako velicí,
všichni přejdou silnici.
Písničku semafor naleznete zde:
https://www.youtube.com/watch?v=oB9_O1yXUsU
STŘEDA
Dnes jsme pro vás připravily úkoly pro chytré hlavičky.
Až najdete, které autíčko zaparkovalo v garáži, můžete se pustit do dalšího úkolu.
Hádanka pro děti a rodiče
Čtyři kamarádi – Vojta, Mikuláš, Kuba a Míša měli čtyři hračky – traktor, bagr, autíčko a tramvaj, každý jednu. Každá hračka měla jinou barvu – červenou, modrou, žlutou a zelenou.
Vojta měl bagr, který nebyl modrý.
Mikuláš měl červenou hračku.
Kuba neměl tramvaj ani autíčko.
Míša neměl zelenou ani žlutou hračku.
Bagr nebyl zelený.
Mikuláš měl hračku, která začínala na písmeno T.
Nakreslete hračku, kterou měl Míša a vybarvěte ji správnou barvou. Obrázek nám pošlete. Těšíme se na vaše obrázky.
Splňte úkoly z obrázku.
Na obrázku vidíte přechod. Víte, jak se ještě říká přechodu? Zebra. Vysvětlete proč. Zebra je tedy přechod pro chodce i zvíře. Slov, která stejně znějí, ale označují různé věci (mají odlišný význam), je v českém jazyce několik. Dokážete říct další slova, která stejně znějí, ale mají jiný význam? Slova nakreslete.
ZEBRA (zvíře, přechod pro chodce)
JAZYK (jazyk v ústech, jazyk v botě, český jazyk)
………
………
……..
………
Zopakujte si s rodiči zásady bezpečného přecházení.
https://www.bezpecnecesty.cz/cz/dopravni-vychova/virtualni-prechazeni
https://www.bezpecnecesty.cz/cz/dopravni-vychova
ČTVRTEK
Najděte v každé řadě dopravní prostředek, který je nejmenší a zakroužkujte ho.
V první řadě vybarvěte třetí koloběžku (zleva) červeně.
V druhé řadě vybarvěte první automobil modrou barvou a čtvrtý automobil zelenou barvou.
V třetí řadě najděte poslední loď a vybarvěte ji žlutě, loď vedle ní vybarvěte oranžovou barvou.
Najděte řadu, ve které začíná dopravní prostředek na písmeno T a vybarvěte v něm první obrázek hnědou barvou.
Najděte řadu, ve které jsou dopravní prostředky, které létají. Vybarvěte růžovou barvou třetí obrázek odzadu (zprava).
V poslední řadě vybarvěte první, třetí a pátou loď černou barvou.
V řadě, která zbyla, vybarvěte tři první obrázky fialovou barvou.
Prohlédněte si dobře obrázek a v každé řadě najděte ten, který do řady nepatří, řekněte proč.
U každé řady vymyslete slovo nadřazené - pojmenujte všechny zbylé obrázky v řadě jedním společným slovem (dvěma slovy).
U obrázků z první řady určete první hlásku (písmeno) ve slově.
U obrázků v předposlední řadě určete, kolik mají jednotlivá slova slabik.
Milá Sluníčka,
než se pustíte do obtahování čar, sedněte si rovně, procvičte si ruce, čáry obtáhněte nejdříve prstem a potom správně držte tužku.
PÁTEK
Vydejte se na vycházku a nakreslete dopravní značky, které cestou uvidíte. Nezapomínejte na bezpečnost, choďte po chodníku nebo po kraji silnice, pokud u silnice chodník není.
Modře vybarvěte lodě, které plují doprava. Spočítejte, kolik lodí pluje doprava a kolik lodí pluje doleva. Kterých je více?